DIS – DOMAĆI ZADATAK:
KUPI DOMAĆE

2020. godine smo dobili, uradili i zadali domaći zadatak. Slobodno prepisujte.

Godina koju trošimo i koja je danas već zagazila u svoju drugu, iskreno se nadamo, bar malo lepšu polovinu, započela je svoje putovanje prilično mirno i bez pompe. Na ovu planetu sletela je tiho, neprimetno, bez fanfara i prevelikih očekivanja. Ispostaviće se da će 2020. ubrzo postati godina sa velikim G, godinčina koja je na neki način „prelomila“ celu jednu generaciju, išamarala sisteme prilično muški i svim humanoidima zadala veliki domaći zadatak preispitivanja sopstvenih navika i izbora.

Kako bilo, u našoj kući se od početka 2020. godine rađala jedna nova kampanja za kompaniju DIS koja je, ispostaviće se kasnije, u potpunosti u skladu sa gore navedenom temom. Nesvesni onoga što će nam uskoro uslediti, započeli smo kreiranje kampanje koja će okupiti najveće domaće brendove i u prvi plan staviti značaj kupovine domaćih proizvoda u jednom širem društvenom kontekstu.

Da dobre i lepe ideje nose sa sobom univerzalno značenje kroz svako vreme, a da punim sjajem umeju da zasijaju upravo kada je oko njih tama, znao je još Platon. Ipak, osnivač najpoznatije škole u istoriji – Akademije – sigurno nije mogao da pretpostavi da će se svet zavrteti globalno i da će sve, pa i ekonomski i trgovinski sektori, funkcionisati kroz jednu mrežu nesagledivih proporcija i sistem slobodnog tržišta koji omogućava velikima da zakorače na svako tlo i uzdrmaju ga iz temelja.

Zbog toga je 2020. bilo potrebno obnoviti gradivo i još jednom proći lekciju zašto je kupovina domaćih proizvoda izuzetno bitna i na koji način ovaj izbor čuva sigurnost mnogih ljudi u našoj zemlji.

To su stvari koje bi trebalo naučiti u najranijem periodu – u domu i školi. Upravo zato, DIS je u svojoj kampanji „Domaći zadatak: Kupi domaće“ celu priču smestio u učionicu dajući glas generaciji koja dolazi. Zamenjujući uloge sa odraslima, mladi nas podsećaju šta je domaći zadatak svakog od nas: kupovinom proizvoda stvorenih u Srbiji pomažemo našoj privredi, a time direktno utičemo na život naših komšija, prijatelja i rođaka. Poruka je jasna:

Kupovati domaće znači da ćemo svi zajedno živeti bolje.

Zbog toga smo, gledajući na duže staze, inicirali kreiranje jedinstvene nacionalne platforme „DIS – Naš, domaći“ čija je funkcija okupljanje što većeg broja srpskih proizvođača u cilju zajedničkog nastupa kada su u pitanju prodaja i marketinške aktivnosti. Za početak, odazvali su se najveći – Bambi, Imlek, Zlatiborac i Knjaz Miloš.

Potrošači širom Srbije nisu ostali ravnodušni na ovaj zajednički poziv. Momentalan odziv naših sugrađana dodatno je stimulisan brojnim promocija u marketima. Izuzetno pozitivne reakcije izazvala je i činjenica da smo tokom cele kampanje koristili isključivo ćirilicu, kao i da su u prvi plan istaknuti proizvođači koji koriste naše primarno pismo na svojim ambalažama. Pored toga, kupci samo u DIS marketima tokom trajanja kampanje mogu da, po prvi put u istoriji, kupe limitiranu, ekskluzivnu seriju Plazma keksa u ćiriličnoj ambalaži.

Kampanja „Domaći zadatak: Кupi domaće“ podrazumevala je brendiranje kompletne maloprodajne DIS mreže dok se potrošačima obratila kroz sve kanale komunikacije – bilbordima, POS materijalima u svakom od 32 DIS marketa, print oglasima, televizijskom i radijskom reklamom, posebnom lending stranicom, saradnjom sa poznatim influenserima i mnogim drugim aktivnostima na društvenim mrežama.

Ujedinjujući snage sa najvećim brendovima Srbije oko istog cilja, čuvanja naših proizvođača, proizvoda, fabrika, trgovinskih lanaca – jednom rečju radnih mesta velikog broja ljudi u našoj zemlji – DIS je ovom kampanjom još čvršće zauzeo poziciju najvećeg domaćeg trgovinskog lanca koju drži skoro tri decenije podsetivši nas, baš tokom ove lude 2020. godine, zašto je bitno svakog dana raditi svoje domaće zadatke.

Related Articles